Helg

Igår var vi på nationaldagsfirande i Muswell Hill. Jag kan inte minnas att jag firat nationaldagen tidigare, har liksom aldrig upplevts som en nödvändighet eller som något som man egentligen borde fira. Nu när jag bor i London så var det faktiskt riktigt trevligt att fira nationaldagen. Vi åt middag tillsammans med mycket trevliga människor och hade en väldigt kul kväll! Åt getost-toast med honung o sallad till förrätt, lax med potatissallad, sparris och en kall limesås till varmrätt och en chokladgrej till efterrätt. Drack gott vin och hade mycket trevligt!  

Idag var vi i Hyde Park och snubblade över någon sorts happening. Det var ett band som spelade några låtar som sedan avlöstes av ett marching band med säckpipor och trummor, efter det var det en trummande grupp som efter ca 2 minuter var otroligt enformiga att lyssna till. Sedan tog några flickor över och utförde någon mindre intressant kulturell dans sedan var det nog något annat som jag inte minns och efter det började det regna och då åkte vi vidare och åt.

Mycket glädjande är att goda vänner i Sverige äntligen skaffat Skype! Fick oss en liten Skyperundtur i deras nya hem tidigare, var väldigt roligt! Saknar verkligen vännerna hemma i Sverige.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback