Presenter

I lördags var vi på lite olika fester. På båda festerna överlämnade vi presenter. Det är roligt med presenter. En present var ett tårtfat från Selfridges. Eftersom vi inte hade planerat att ta med oss våra stora resväskor på denna resa blev det lite problematiskt med det där tårtfatet, var nödgad att ta min kameraväska och lirka ner fatet (som var av glas) i den då den inte fick plats i kabinväskorna vi hade tänkt att ta...blev lite bökigt och vi kunde inte ha med oss så mycket packning som vi kanske hade önskat. Jag tyckte att det handblåsta tårtfatet var fint så alternativet att inte köpa det fanns inte. Jag hoppas att fatet kommer bringa glädje hos sin nya ägare. Hade inget bra sätt att slå in det på så jag knöt några vackra sidenband runt foten för att göra det hela lite mer festligt.  

På den andra festen gav vi bort en annan typ av gåva, en upplevelse kanske man kan kalla det, eller så kan man kalla det för en stunds avkoppling, eller semester eller något i den stilen. När festföremålet öppnade sin gåva var det någon i pubilken som i bestörtning utropade "Jag hatar de där killarna!" och syftade uppenbarligen på mig och maken. Jag vet faktiskt inte hur jag ska tolka det, men roligt tycker jag att det var! Att en gåva kan bringa reaktioner från folk (som gåvan inte ens var till) var skoj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback