Ramadan - på mitt vis

Manga muslimer agnar ju sig at att inte ata sa mycket pa dagarna under ramadan. Jag trodde tidigare att det var valdigt jobbigt och utmattande. Jag hade ganska fel. Nu har jag sedan en tid tillbaka slutat att ata lunch. Jag ater ganska ofta en liten smorgas och dricker nagra klunkar te pa morgonen. Sedan ater eller dricker jag inget alls tills jag kommer hem pa kvallen och det ar tid for middag. Nu har mina matvanor inga religiosa fortecken utan ar mer baserade pa latet och miljon inom vilken jag vistas. Men det ar markligt att jag faktiskt klarar mig alldeles utmarkt, ar iofs ratt hungrig nar jag kommer hem men det ar ju ok for da ar det ju bara att handla och laga nagot att ata. For nagon dag sedan blev jag lite hungrig runt tre men da tog jag ett tuggummi och surfade lite pa matsidor pa natet sa var saken ur varlden sedan.  

For att inte nagon ska bli orolig sa kan jag meddela att jag vagde mig nar jag var i Sverige forra helgen och min vikt har inte paverkats av min nya kosthallning. Ett fenomen man ocksa skulle kunna tycka ar konstigt, man jag valjer att inte klura sa mycket pa den saken.

Och nej, jag är inte alls muslim!

Kommentarer
Postat av: J

gråter blod neeeeeej vad gör du!? Åh... ät! Ät en proteinbar till lunch iallafall... Du får inte svälta!

2009-06-08 @ 12:45:05
Postat av: Samuel

Äh...det är lugnt, jag är typ värsta übermänniskan när det gäller sådant, klarar mig ALLTID! Typ...

2009-06-09 @ 23:06:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback