Stinka, stank, stunkit? Nä...

Jag åker tunnelbana varje dag, både på morgonen och på kvällen. På morgonen brukar det hela te sig tämligen odramatiskt, det mest dramatiska som ibland händer är att jag helt enkelt inte kommer med tunnelbanan för att det är fullt men då är det bara vänta några minuter till nästa kommer. På morgonen brukar de flesta vara tämligen rena efter sin morgontoilett. Värre är det tyvärr på kvällen när jag ska hem.  

För några dagar sedan när jag skulle hem var det som vanligt mycket fullt på tunnelbanan vilket gjorde att jag fick stå upp. Att behöva stå på tunnelbanan är egentligen sällan ett problem, jag åker bara tunnelbana i ungefär tio minuter när jag ska hem. Denna dag hade jag verkligen otur. För att man inte ska tappa balansen under färden finns det stänger från taket som man kan hålla sig i. Jag höll i en sådan. I samma stång höll även en överviktig gubbe med rutig skjorta. Jag gissar att överviktiga oftast svettas lite mer än de som inte är överviktiga, det kommer väl av att de överviktiga har ett tjockt värmande fettlager som liksom omsluter människan under fettet. Denna gubbe svättades ofantligt mycket och tyvärr var min näsa liksom ivägen för odörångorna. Det luktade så väldigt väldigt illa. Först försökte jag filtrera bort stanken genom att andas genom min kavaj. Tyvärr visade det sig att min kavaj inte släpper igenom nog med luft för att man ska kunna andas genom den några längre stunder utan att drabbas av syrebrist. Detta gjorde att jag tyvärr nödgades att avsluta mitt odörfiltrerande efter några minuter. Resterande del av resan funderade jag på om jag skulle byta vagn. Men det fanns ju inget som med säkerhet indikerade att jag inte skulle komma med näsan i närheten av någon annans armhåla så jag stod kvar och plågades resten av resan.  

Varje kväll så är det samma sak, det är alltid några som tycker att det är ok att faktiskt lukta riktigt illa på tunnelbanan. Mitt förslag är att alla som vet att de stinker eller misstänker att de kanske bär med sig en viss odör sätter sig i någon av de främre vagnarna. Det skulle passa mig utmärkt eftersom jag reser i någon av de sista vagnarna.

Kommentarer
Postat av: J

Ypperligt förslag!

Jag ogillar också starkt folk som stinker på bussar och tunnelbanor... det är sånt som faktiskt fått mig att gå av o byta vagn fler än en gång...

2009-06-19 @ 18:30:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback