Traumauppdatering

Jag missade att återkomma med mer information ang den traumatiska händelsen som involverade mig och ett parasoll.  

Det var en gång en solig och blåsig dag för en tid sedan, denna händelse utspelade sig under den perioden då de som arbetar med tunnelbanetrafiken hade beslutat sig för att lamslå centrala London genom att inte utföra sitt arbete (tror de ville ha mer pengar...men vem vill inte det?!). Jag skulle hem från mitt arbete och eftersom det inte gick att färdas med tunnelbanan var jag nödgad att traska hela vägen från tågstationen. Hade just traskat över en gata och passerat en sådan där kille som står och delar ut en av gratistidningarna här i stan. Han hade en liten kärra med tidningarna och ett parasoll. Denna blåsiga dag var det inte helt lyckat att ha ett parasoll. Just när jag passerat honom och hans pinaler noterar jag hur hans parasoll kommer farande mot mig, träffar mig i armbågen, sidan och lite i huvudet. På något vis lyckades det flygande parasollet fånga min väska som jag bar över axeln. (Eftersom jag jobbar i kvarter som inte känns helt säkra har jag tillfälligt slutat att använda min väska från Gucci utan kör med en gratisväska som maken fick av något företag. Hade varit jobbigt om tidningstypens parasoll hade skadat min Gucci!) Personligen klarade jag mig utan fysiska skador om man bortser från att jag fick lite ont i armbågen, men skammen, ack denna skam, över att ha blivit skändad och förödmjukad av ett flygande solskydd den bar jag med mig hela vägen hem. Återigen, jag vet inte varför jag tyckte att det var pinsamt - det var ju inte mitt fel att tidningsidioten missat att man faktiskt måste se till att parasoll måste sitta fast ordentligt! Men jag är väldigt bra på att skämmas... Händer det igen lovar jag att stämma skiten ur tidningsföretaget!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback