TV-sånger

Jag vet inte vad det är med mig och tv-sånger. Det är sådant som ofta kan fastna i huvudet. Kanske beror det på att det är en sång som upprepas flera gånger och som man dessutom kan koppla ihop med något man ser - en audiovisuell upplevelse.  

Här kommer en lista över de 10 bästa tv-signatursångerna (alltså sånger - inte bara en melodi) som fastnat i mitt huvud genom åren. Har jag missat någon, lämna en kommentar nedan.  

[Obs, listan innehåller länkar]  

10.
Pang-i-plugget   

9. Joelbitar   

8. Grannar   

7. Fragglarna   

6. Gilmore Girls  

5. Skål   

4. California Dreams   

3. Vänner   

2. Baywatch   

1. Svarta hingsten     

Och för att ingen ska missuppfatta något - Nej! Detta är INTE en lista över de 10 bästa tv-programmen utan över 10 minnesvärda sånger som hör till tv-program.

Kommentarer
Postat av: yasmine

Du glömde den bästa!!

Miami Vice!

2009-07-02 @ 14:21:06
Postat av: Samuel

Men är det en sång till Miami Vice? Jag trodde det bara var melodi...



Och Yasmine - vart har du tagit vägen? Har inte hört av dig på evigheter ju...

2009-07-03 @ 00:14:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback