Avigheter

Jag var och kopierade ett papper (det jag levererade personligen istället för att posta det) tidigare i veckan. Detta är verkligen ett avigt land. De kör på fel sida av vägen och hade det inte varit för att det vid nästan varje övergångsställe står åt vilket håll man ska titta innan man går över hade jag nog varit påkörd nu. Men galenheterna slutar inte där! När jag skulle kopiera skulle man tydligen lägga papperet till höger. Vad är det för tokerier?! Jag har kopierat tämligen mycket i mitt liv men aldrig varit med om att det dokument man önskar en kopia av skall ligga till höger. I Sverige är det ju standard att papperet skall ligga så lång åt vänster som det går (om någon motsäger sig detta är det bara att skicka en protest).

En annan knäpp sak de håller på med här är alla dessa mynt (jag tror att jag i skrivade stund har minst åtta olika valörer i en burk i köksfönstret). För det första så hatar jag mynt, för det andra hatar jag att betala med pengar (gillar kort så väldigt mycket bättre) och för det tredje så är det ju galet många olika valörer!  

Om man nu kan ha en EU-standard för hur böjd en gurka ska vara är det märkligt att man tillåter ett land att felvända kopiatorer och dessutom köra på fel sida av gatan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback