Borta ok, hemma bättre - när det gäller te

På kvällen igår var vi och handlade livsmedel. Eftersom jag dricker te på morgonen (eller egentligen gör jag nästan inte det, jag sitter och tittar på min tekopp och luktar lite på den väldoftande drycken men eftersom den är för varm att drickas omgående avvaktar jag och när drycken sedan är för kall tvingar jag i mig så mycket jag kan, ett mycket knäppt system, men det är så jag fungerar) och det började ta slut var det tid att köpa mer. En märklig sak i detta teälskande land är det mycket begränsade utbudet. Om man traskar in i en stor livsmedelsbutik i Sverige tror jag man kan botanisera bland fler tesorter än vad man kan göra i en stor livsmedelsbutik i London. Undrar om det är så att de är så stolta över sitt Earl Gray (eller vad det heter) att de vägrar öppna sina ögon för den värld av spännande tesmaker som finns att tillgå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback