Fördomar i London

För några dagar sedan gjorde jag något knasigt, jag vet inte vad det är för fel på mig, det bara blev som det blev. Tror ingen for illa av vad som inträffade men lite knasigt får man allt säga att det blev.  


Detta är vad som hände: jag var hemma och diskade (eller något annat husligt) när det knackar på dörren, eftersom jag inte känner någon som bor i närheten och eftersom man inte kommer in i byggnaden utan nyckel blev jag naturligtvis förvånad. Jag öppnade dörren, vilket är det artiga att göra om någon knackar, för att mötas av en städare. Städaren var en farbror kring 50 år som såg ut att vara av kinesiskt (eller möjligtvis japanskt) ursprung. Han frågade om jag ville ha en "quick clean" och av hans brytning att avgöra så gissar jag att han inte var född här i England. Eftersom jag upplevde vår lägenhet ganska stökig just vid detta tillfälle tyckte jag att det helt enkelt var för pinsamt att släppa in honom i oredan så jag avböjde vänligt, tackade och bugade. Ja just det, jag bugade! Jag vet inte varför men det blev så, jag antar att jag med mina fördomar tänkte att det var artigt att buga inför denna man av kinesiskt (?) ursprung. Det var inte en väldigt djup bugning, inte en sådan som man kanske förväntas göra inför en kunglig person eller så (inte för att jag skulle buga inför någon som tyckte att han/hon var kunglig, det skulle jag ALDRIG göra!!!), utan en mer lätt artighetsbugning. Jag är alltså en sådan som bugar mig inför en städare och INTE inför "kungligheter". Städaren såg inte ut att ta illa vid sig av min bugning så jag tror inte att jag förolämpat någon. Men det är märkligt vad ens fördomar kan ställa till med, bara för att jag tyckte att han såg kinesisk ut så bugade jag. Ibland undrar jag hur jag tänker egentligen...

Kommentarer
Postat av: Anonym



NY SIDA DÄR DU KAN FÅ GRATIS PRESENTKORT I VALFRIA BUTIKER (BLA. NELLY.COM)



det är mycket enklare än te.x gratismakeup och gratisbio,

men behöver inte alls lika mycket poäng som där.

och nu när sidan är så ny och det knappt finns så många medlemmar

är det mycket enklare att samla ihop poäng och få hem flera presentkort :)



,
http://www.freestreet.se/?r=1461 !!







2009-03-09 @ 17:54:01
Postat av: Samuel

Sluta göra reklam för skitsaker i min blogg!!!



Kära bloggläsare, klicka INTE på den där länken den anonyma läsaren lämnat(tvivlar iofs på att personen som lämnat reklamen faktiskt tagit sig tid att läsa bloggen)!

2009-03-09 @ 18:08:32
URL: http://samuels.blogg.se/
Postat av: Lillasyster

Kanske bugade du för att tacka för det vänliga erbjudandet? Typ. Btw, sköldpaddan lever fortfarande. =)

2009-03-10 @ 15:18:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback