Läsning vid Tower Bridge (London) samt turbantankar

Tänkte att jag kanske skulle gå på stan en längre sväng idag, så blev det inte. Satte mig i solen vid Tower Bridge och läste en stund i boken av Alexander McCall Smith som jag håller på med nu (The Good Husband on Zebra Drive), jag försöker läsa den så långsamt som möjligt för att den inte ska ta slut så snabbt. Var riktigt härligt att sitta där i solen, läsa, ta en liten paus då och då och titta på folk för att sedan försvinna in i bokens trivsamma värld igen.  

Under en paus från boken var den en glad man i turban som bad mig ta kort på honom med hans mobilkamera när han stod där i solen med Tower Bridge i bakgrunden. Turbanen är väl ett festligt plagg. Hur fungerar en sådan, jag skulle gissa att man lindar den kring sitt huvud varje morgon för att sedan trassla ut den på kvällen. Om jag tillhörde de som tyckte att en turban på huvudet var käckt skulle jag nog sy ihop turbanen så det blev som en mössa, inte skulle jag orka stå och linda och fixa med den varje morgon och jag skulle ju absolut inte orka trassla ut flera meter (hur lång nu en turban kan tänkas vara) turban varje kväll.  

Kommentarer
Postat av: Lotta

Damernas deketivbyrå.. är helt underbara böcker! Vet du vilken som är den senaste utgivna?

Postat av: Samuel

Den bok som kommer härnäst heter: Tea Time for the Traditionally Built (håller mig till orginalspråket).



Det är verkligen helt underbara böcker!!! Jag får inte nog...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback