Lyckodag i London

Oj, klockan är inte ens fyra här i London och jag känner mig redan väldigt nöjd med dagen. Denna dag som såg tämligen oplanerad ut visade sig bli en effektiv och produktiv dag.  

Började med att jag fick ett telefonsamtal från någon jag inte hade en aning om vem det var, ofta när sådant händer brukar man ju kunna komma på vem det faktiskt är man tala med under samtalets gång, så var inte fallet här. Jag hade verkligen ingen aning om vem jag talade med men jag fick en adress och en tid, antog att det var någon som ville visa mig sin lägenhet. När jag väl kom fram så var det inte alls någon person som ville visa mig sin lägenhet, istället var det en mäklare som visade mig fem lägenheter i ett mycket trevligt område. Nu är det ju inte bara jag som ska bestämma var vi ska bo, men om jag skulle få göra det så lutar det helt klart åt någon av dessa fem.  

Eftersom det gick så bra med lägenhetsvisningarna så tänkte jag att det bara måste vara så att jag är inne i en period av tur, lycka och angenäm välgång (vilket i princip är the story of my life) så jag passade på att ringa en tant vid en myndighet som jag betalat in massor med pengar till för att få ett nummer jag behöver för att kunna söka jobb. Denna tant har varit så seg som bara en myndighetstant kan vara men nu äntligen fick jag besked om att det var klart med mitt nummer. Hurra!  

Som om inte allt detta var nog, när jag kom tillbaka hit nu på eftermiddagen så ringde de från ett företag jag gärna skulle vilja arbeta inom och sa att jag ska få åka runt och titta på några olika arbetsplatser imorgon.  

Igår regnade det och var rätt trist väder. Idag på min lyckodag har det dessutom varit lite sol. Underbara London!

Kommentarer
Postat av: Petra

Grattis, grattis! Hoppas att allt löser sig på bästa sätt. Här hemma är det riktigt trist - vi saknar er! STOR kram

2009-03-05 @ 10:36:55
Postat av: Lillasyster

Lovely! Med tanke på att sådan tur, lycka och angenäm välgång är the story of your life så kanske det inte är så konstigt att du ibland drabbas av paralyserande hybris.



Jag håller tummarna för jobb och lägenhet(när jag inte packar inför flytten). Kram!

2009-03-05 @ 14:21:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback