Pampig paradaktig händelse i London

Idag var det varmt, varmare än vad jag hade trott faktiskt. Visst, solen sken men jag trodde ändå att luften skulle vara kall, det var den inte. Jag började dagen med en liten fotoexkursion (kan man kanske kalla det). Traskade till slottet där det var full aktivitet, visste att det skulle vara vaktavlösning ungefär när jag kom, vad jag mötte hade jag inte alls väntat mig. Tydligen var (om jag inte missuppfattade vakten med maskingevär som faktiskt verkade trevlig) presidenten från Mexico på stadsbesök. Vid sådana besök sparar man tydligen inte på krutet (både bildligt och bokstavligt - de sköts salut från kanoner som var så stora att långa hästspann krävdes för att dra runt på dem). Det var massor med vakter, massor med hästar och massor med poliser. Var faktiskt riktigt pampigt på något vis. Dock undrar man ju lite vem det är som betalar. Är det vi skattebetalare som får stå för det där kalaset eller är det drottningen själv som betalar? Oavsett så kan jag ju tycka att det kanske hade varit nog med 4 hästar som deltog och kanske 8 vakter med roliga mössor, inte 200 hästar och vakter (eller något i den stilen, verkligen sjukt många av båda delarna). Pengarna som detta kalaset måste kostat hade ju faktiskt kunnat användas till att ge några tusen människor som svälter i Afrika mat. Visst ska man kunna göra påkostade saker och så men nja, detta var faktiskt så till den milda grad överdrivet att till och med jag började ifrågasätta det hela.  

Jag bjuder nedan på tre av mina bilder som jag tyckte var lite roliga. På den sista ser man faktiskt att drottningen kanske ser lite glad ut. Om man klickar på bilderna blir de större.

Copyright Samuel Copyright Samuel Copyright Samuel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback