Sälja fossiler?

Igår var vi på Harrods och tittade på saker, mest intressant var det att titta på fossilerna som man kunde köpa om det var så att man hade massor med pengar över. I min värld är det en konstig sak att sälja. I min värld hör föremål av denna karaktär hemma på museum. Jag tycker att det är konstigt att man kan köpa en bit av vår historia, av vårt arv. Men tänker man efter kanske det egentligen inte är så märkligt. Man kan ju köpa hus, konstruktioner, kost, mark etc som även de har ett historiskt värde och således bör vara av allmänintresse så att man kan köpa fossil är kanske inte så konstigt. Att dessa föremål sedan inte var de mest vackra ting man kan tänka sig att ha i sitt hem är ju en helt annan sak. För mig som är en Harrodsnovis blev jag föga imponerad av etablisemanget vad shopping anbelangar. Jag tycker shoppingen på Galeries Lafayett i Paris är bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback