Uppdatering från London

I måndags efter mitt besök på Saatch Gallery var jag och köpte högtalare som man kan koppla in i datorn. Nu kan vi lyssna på Karlavagnen (P4) över nätet på kvällarna. Känns verkligen precis som hemma... Helt underbart! Jag passade även på att skaffa mig ett Tescokort (tror att det fungerar ungefär som ett ICA-kort). Nu känner jag mig som en äkta Londonbo. Otroligt märkligt men rätt trevligt.  

I tisdags var jag på The Natural History Museum. Usch vad trist det var. Fullt med gastande barngrupper. Tolka mig inte fel, jag gillar barn, men när det blir väldigt många barn i grupp som låter mer än vad jag tycker är trivsamt blir det lite jobbigt anser jag. Är full av beundran inför människor som arbetar i sådan miljö hela dagarna, jag skulle aldrig orka (och skulle troligtvis bli hörselskadad dessutom). Dessutom var utställningarna föga imponerande. På kvällen var vår hyresvärd på besök. Hon kom med ett mycket efterlängtat soffbord samt två lampor. Det står mycket klart att vi absolut inte har samma inredningssmak som hon har. Tur att vi inte ska bo tillsammans med hennes möbler resten av livet. Är inte utan att man längtar lite hem till sina möbler, sin stora tv, sin sköna säng och den übersnygga kaffemaskinen (inte för att jag dricker kaffe, men jag gillar att vila ögonen på den). Dessutom försökte hyresvärdskvinnan få tvättmaskinen att fungera. Både jag och maken hade tidigare i veckan försökt med just samma sak så jag hade inga högre förväntningar att hon skulle kunna få den att fungera. Inte för att jag eller maken är några experter på just tvättmaskier men hur svårt kan det vara egentligen (dessutom hade vi tillgång till instruktionsboken). Självklart lyckades inte hyresvärdinnan (så kanske det heter?) få igång tvättmaskinen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback