Ytterligare uppdatering från London

Under onsdagen orkade jag inte leka fattig längre så vi shoppade. Två par byxor till maken, en kavaj åt mig, en kudde och fler par strumpor (eftersom vi inte fått tvättmaskinen att fungera). På eftermiddagen kom en farbror som skulle fixa tvättmaskinen. Han plockade ur en massa saker ur ett skåp, pillade loss bakstycket på skåpet och vred om en kran. Nu fungerade tvättmaskinen. Hade vi vetat att kranen var just bakom det skåpet hade vi nog kunnat fixa det själva - men det gjorde vi inte. Sedan plockade fixarfarbrorn tillbaka nästan alla saker i skåpet och gick.  

Igår var jag ute och traskade en mycket lång stund i regnet. Hade beslutat mig för att spara in lite pengar genom att personligen leverera ett brev och dessutom spara lite pengar genom att inte nyttja tunnelbanan. Jag gick (i mycket rask takt och högt sjungande) i nästan två timmar och 30 minuter. Var ganska trött och blöt när jag levererat brevet så jag tog tunnelbanan tillbaka. På eftermiddagen shoppade jag paraply (x2), ett par byxor och en bok. Sedan handlade jag mat som jag lagade åt maken.  

Idag har jag tvättat och varit och besökt en fotoautomat. Korten blev just så knäppa som jag hade misstänkt. Usch vad jag vantrivs framför kameran! Hur kommer det sig att jag nästan alltid lyckas se väldigt knasig ut på kort? Är det så att jag faktiskt ser väldigt knasig ut i verkligheten också? Ja ja, det får jag väl bjuda på antar jag. Jag trivs så väldigt mycket bättre bakom kamerna, det är väldigt roligt att fotografera, dock har jag varit lite dålig på det här i London. När man är på semester brukar jag vara ganska bra på att ta mycket kort, men jag antar att eftersom jag bor här nu så blir det inte så mycket kort. Jag tar ju inte så mycket kort hemma (om man inte räknar med kort på hunden, hon är välfotograferad).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback