Blev ingen bön för världsfred

Nu på kvällen var jag och min kamera på en liten tur till Holland Park. Eftersom denna veckans tema i fotobloggen (som jag länkade till tidigare) är fåglar så var det väl hög tid att ta tag i uppgiften. Visade sig vara mycket svårare än vad jag hade trott...  

När jag skulle gå hem kom två personer, båda klädda i ljusblå t-tröjor, fram till mig och undrade om jag ville att de skulle be för mig eller om jag hade något annat som jag ville att de skulle be för. Jag tackade artigt för erbjudandet men informerade dessa personer om att jag inte kunde komma på något jag upplevde att de behövde be för när det gäller min person eller mina förehavanden. Efter att ha gått vidare kom jag på att jag borde naturligtvis bett dessa fina människor att be för världsfred, det hade varit bra. Men jag hade redan gått en ganska lång bit och orkade inte gå tillbaka. (Tänk om det är lata människor som jag som gör att vi inte har världsfred...tänk om alla som egentligen hade tänkt verka för världsfred beslutade sig för att de helt enkelt inte orkade. Jag är verkligen inget föredöme. Imorgon ska jag vara en bättre människa.) Jag vet inte vilken religion de tillhörde, men de spelar ju mindre roll. Att någon erbjuder sig att be för en upplevde jag som trevligt och generöst, spelade ju egentligen ingen roll till vilken gud/högre makt till ämnade tillbedja tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback