Döda människor som konst

Igår åkte vi ut till O2-arenan för att titta på utställningen Body Worlds. Man kan ha åsikter om att titta på en utställning där de ställer ut döda människor, personligen fann jag inte alls det frånstötande på något vis. Istället var det en fantastisk möjlighet att studera anatomi, ett ämne jag tycker är synnerligen intressant. De döda människorna hade allla innan de dog uttryckt en önskan om att deltaga i projektet. Ur vissa aspekter kanske jag är hårdhudad som inte alls fann upplevelsen makaber eller märklig - men det gällde bara människorna. Det fanns även en häst och en giraff och det upplevde jag lite annorlunda. Kanske för att jag aldrig tidigare varit i kontakt med döda djur på det sättet, jag har ätit djur, men inte studerat anatomin (annat än att fundera på vilken del av djuret jag just håller på att äta). Att dessutom giraffer och hästar är några av mina favoritarter gjorde inte saken lättare. Fö den som funderat på hur insidan egentligen ser ut kan jag absolut rekommendera ett beök på Body Worlds.

Kommentarer
Postat av: Petra

Men usch så hemskt, jag tillhör nog den skara som tycker det skulle vara tämligen obehagligt att strosa runt där :-) Men kul att ni uppskattade det! STOR kram till er båda!

2009-05-18 @ 11:29:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback