Effektivitetens moder heter kissnödighet

I mitt arbete ar man ofta stressad och har stora krav pa sig att jobba snabbt,
jag gillar att jobba snabbt. En sak som jag inte gillar ar att ga pa toa.
Tyvarr har jag (om man nu ska bli lite mer personlig an vad som egentligen
lampligt) en tamligen liten vesica urinaria. Jag dricker mycket mindre an vad
som ar lampligt att gora under en dag, detta till trots maste aven jag uppsoka
en wc da och da. Jag har noterat att stress och att jobba snabbt i kombination
med kissnodighet inte alls ar en tokig kombination. Man skulle kunna saga att
kissnodighet ar effektivitetens moder. Nar man upplever ett behov att uppsoka
en wc sa skyndar man sig med det man haller pa med och ser till att vara
effektiv.


Undrar om mitt morgonte innehaller nagot extra diuretiskt? Kan inte begripa
hur kissnodig man kan bli av en halv kopp te. Mycket markligt! Iofs sa ar ju
koffein vatskedrivande, men detta ar ju lojligt, jag dricker typ bara en halv
kopp eftersom jag brukar glomma bort att dricka upp resten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback