En tågchaufför (bisittare) är en man med trist humör

Idag när jag skulle åka hem från jobbet tänkte jag (som vanligt) att jag skulle vara så där trevligt välplanerad och ställa mig på perrongen på ett ställe som skulle göra att jag skulle kunna gå på tåget, sätta mig och sedan gå av på ett mycket fördelaktigt ställe när jag väl var framme. Tydligen var detta tåg kortare än vad de brukar vara för min uppskattning av var jag skulle stå var inte helt korrekt.

När tåget rullade in satt det en gubbe och körde tåget och en annan stod bredvid. Plötsligt börjar mannen som står bredvid att vifta. Jag tänkte att det var för att tala om för den andra typen att han skulle gasa på lite mer eftersom de inte kommit hela vägen fram till där de brukar stanna. När den viftade idioten sedan spänner ögonen i mig förstår jag att han menar att jag ska gå tillbaka några meter eftersom de inte tänker köra fram så långt som de brukar. Sedan gjorde han den där gesten, ni vet, den där när man skakar lite på huvudet samtidigt som man rycker lite på axlarna, den där gesten som betyder "vilken idiot, vilket pucko, fattar han inget alls...". Till denna idiot vill jag bara säga "Det är du som jobbar bredvid den som kör ett tåg, våga inte kalla mig för pucko!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback