Eurovision Song Contest & Grand Designs

Det var bättre förr. Att säga så gör att man lätt kan betraktas som en stofil av magnifika mått. När det gäller ESC tänker jag ändå säga så; det var bättre förr! Sveriges bidrag var visserligen i närheten av värdelöst så jag hade inga höga förväntningar på att vi skulle klara oss bra i tävlingen men att det gick åt skogen var ändå lite tråkigt. Egentligen tyckte jag hela spektaklet var tämligen ointressant. Behållningen var Graham Norton som skötte snacket på BBC. Han var helt underbar och sa saker som många tänker men som få vågar säga, sylvass kritik där det passade. Underbart!

En annan brittisk tv-person som är fantastiskt bra är ju Kevin McColud. Det regnar denna morgon och eftersom vi inte behövt gå ut ännu så har jag spenderat större delen av förmiddagen åt att titta på Grand Designs. Via vår digitalbox kan vi se på program som sänts tidigare, mycket smidigt. Detta program är så underbart inspirerande. Har länge betraktat att bo i lägenhet som ett mycket bra sätt att bo men när man ser Grand Designs börjar det verkligen klia i fingrarna. För några dagar sedan satte jag och maken oss ner och började rita hus. Drömmen är att bygga ett hus vid havet, vid medelhavet alltså. Om vi skulle bygga ett hus skulle Mr McCloud gärna få komma och hälsa på!

Kommentarer
Postat av: Linda Kåkemyhr

Hallå där...en fraåga bara får jag komma och hälsa på i det arkitekt ritade huset ;-)

2009-05-18 @ 17:44:06
Postat av: Anonym

Hallå där...en fråga bara får jag komma och hälsa på i det arkitekt ritade huset ;-)

2009-05-18 @ 17:44:56
Postat av: Samuel

Linda, självklart!!! Nu kommer det nog dröja väldigt många år innan det blir något hus om det ens blir något... Men oj vad mysigt det skulle vara med ett litet hus i ett härligt varmt land.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback