Konstiga människor

I en stor stad är det inte konstigt att det också finns många konstiga människor. Igår såg jag flera stycken. Jag såg en tjej med en väska som föreställde en Gucciväska, det var inte en sådan utan en sk fejk. Jag förstår inte riktigt meningen med att skaffa en sådan. Visst många väskor från Gucci är snygga, det tycker jag verkligen. Min egen är underbart fin, men en del av det underbara med väskan är att så fort man tar i den så känner man hur fantastiskt välgjord den är. Det gör man garanterat inte med en fejkGucci. Det finns ju så många andra väskor som är fina så jag ser ingen mening med att köpa en "fejk".  

Tänk er en liten smal tjej med hantlar som är ute och ägnar sig åt power walking. Tänk er sedan en stor och fet tjej som går bredvid henne som istället för hantlar bär på en fettdrypande majskolv som hon girigt gnager på. Detta bevittnade jag igår. Intressant!  

Såg en knasig farbror som gick och såg till att alla grindar till husen på vår gata var ordentligt stängda. Om det varit så att vi haft en grind till vårt hur hade jag kanske tyckt att farbron var lite påträngande, egentligen ska man ju faktiskt inte pilla på andra människors egendom. Dessutom hade vi haft en grind till vårt hus hade den garanterat redan varit ordentilgt stängd, jag bor ju faktiskt här! Jag gissar att denna farbror starkt ogillade slarvighet och slapphet. En individ som förefallar vara så fixerad vid ordning och reda borde rimligtvis ha ett klanderfritt yttre. Denna knasiga farbror hade synnerligen inte ett sådant yttre. Jag måste tillstå att jag på något plan gillade denna galna farbror, att sträva efter ordning  och motverka slarvighet är ju faktiskt något fler borde ägna sig åt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback