Livslektioner

Det är mycket som kan gå fel i badrummet. Här kommer två exempel från min vardag. Det är inte ovanligt att jag sjunger samtidigt som jag borstar tänderna. Jag anser att tandborstning är viktigt, så viktigt att det är värt att försöka göra det så roligt det bara går för att minimera risken för slarv. Imorse sjöng jag på den där låten från Flashdance...vad är det den heter. What A Feeling med Irene Cara, den är det ju! Tyvärr gick det lite för vilt till så jag råkade spilla lite tandkräm på mina Dolce & Gabbana-jeans. Inte så mycket men lagom mycket för att jag skulle tycka att det var besvärande. Morgonens första lektion: ta det lugnt under tandborstningen, vem vet var man råkar spilla tandkräm, det kan komma på designerbyxor! Varning!  

I dessa tider är det viktigt att tvätta händerna ordentligt. Hygien är inget att slarva med! När man tvättar händerna ofta är det stor risk att händerna blir torra, för att undvika detta är det en god idé att smörja in händerna. I detta land envisas de med dörrhandtag som är som knoppar, dvs inte de vanliga handtagen som man trycker ner för att öppna utan här ska man greppa en slät knopp och vrida. Att greppa en runt föremål med slät yta och försöka vrida på detta är svårt när man just smörjt in händerna. Morgonens andra lektion: smörj inte in händerna innan dörren är öppnad, finns risk att man blir fast i badrummet och inte kommer ut.  

Det är fint att livet är fullt av små lektioner.

Här kommer en bild på bron över Öresund, den tog jag för flera år sedan, så den är inte ny men jag tycker att det är en ganska rolig bild och en bro är ju inte bara ett sätt att ta sig över vatten, det är även en konstruktion laddad med symbolik. Tyckte att den passade till ett inlägg om att lära sig saker.

Copyright Samuel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback