Mat och dryck

Jag var och handlade idag, vilket jag ofta brukar göra på eftermiddagarna. Tyvärr behöver man ju äta middag. Jag gillar att äta men att behöva hitta på vad man ska äta varje dag är svårt. Att klura på vad man faktiskt är sugen på är knepigt. Att laga improviserad mat är jobbigt. Igår lagade jag en getostsallad med grillad paprika (förrätt) och efter det tonfisk (självklart inte från en burk) med het hasselbackspotatis och en kall citronsås. Tonfisk är underbart gott! Personligen gillar jag när den är ungefär rå i mitten, just som jag gillar mitt kött. Idag gjorde jag en couscoussallad (med fetaost, varma körsbärstomater (röda + gula), färsk chili, blandad sallad med persilja och koriander). Till salladen åt vi lamm och en kall spicy sås.  

Åter till min tur till affären idag. Jag köpte vissa drycker med alkohol i (öl, cider och vin) och tanten i kassan krävde att jag skulle visa legitimation. Det var snällt av henne, jag som närmar mig en tämligen ansenlig ålder tycker att det är trevligt när någon tycker att jag ser ung ut. Tyvärr tyckte hon att jag såg så ung ut att hon funderade på om mitt svenska körkort verkligen var äkta att hon försökte kalla på någon överordnad. Tydligen var personen som var tänkt att svara på anrop från förvirrad kassapersonal upptagen så efter en stund tog hon med sig mitt körkort och gick till en annan kassa och frågade personen som satt där om råd. Tydligen ansåg den personen att jag fick köpa de alkoholhaltiga produkterna och jag kunde efter att ha väntat en lång stund (en så lång stund att om jag hade haft något viktigt att göra efter hade jag blivit irriterad) slutföra mitt köp av mat och dryck.  

Imorgon skall jag besöka vår svenska ambassad här i London och hämta mitt nya körkort. Undrar om det kommer bli aningens mindre tidsödande att handla alkohol nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback