Bostadsknarkare

Jag är hopplös, riktigt knasigt hopplös. Vi var och tittade på en lägenhet i lördags, inget ovanligt med det. Mitt problem är att jag redan innan jag tittat på själva lägenheten, i det stadiet där jag endast tittat på planritning och bilder, flyttar in. Jag planerar hur jag ska ställa möbler samt var julgranen ska stå. Varför gör jag så?! Helt meningslöst och besvikelsen blir ju bara större när man inser att man faktiskt inte kommer bo där man redan flyttat in. Den vi tittade på i lördags var superfin (i synnerhet på bilderna) och visningen var nog den mest besökta vi varit på den senaste tiden. Problemet var att vardagsrummet var litet, mindre än vad vi har nu. Om man tänker att man ska flytta till något större kan man ju inte vara nöjd om det inte är större. Visst, kvadratmetermässigt var den större än vad vi har nu, men det hjälper inte när vardagsrummet är mindre än vad vi har nu. Så vad jag ägnat helgen åt är att (mentalt) flytta ut. Att inleda veckan som bostadslös är aldrig en bra start...eller ok, jag har ju någonstans att bo men jag vill ju så gärna flytta. Verkligen jättegärna! Har man väl blivit bostadsknarkare (som jag läste i söndagens DN att det heter om man konstant tittar på hemnet.se efter nya objekt och drömmer om ny bostad) är det svårt att gå tillbaka till att vara nöjd med sitt nuvarande boende.

Kommentarer
Postat av: Lillasyster

Stackars dig, jag förstår precis.. Väntar med spänning på pics på rödbetskakan, när kommer det?! :-)

2009-12-01 @ 17:35:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback