Kök och middag

I lördags hade vi fortfarande inte fått vår mosaik. Efter att maken ringt direkt till företaget som skulle skickat plattorna till vår lokala butik slutade det med att företaget skickade en bil med två små lådor mosaik. Det måste nästan kostat mer att se till att vi fick plattorna än vad vi betalat för själva produkten. Innan han som levererade vår mosaik skulle åka så undrade han var vi hade butiken. Eh...vilken butik? Vi är ju bara två killar som renoverar ett litet kök, vi har inte någon butik. Jag antar att de trodde att vi hade beställt plattor till en butik, att vi kanske rent av sålde deras produkter och då förstår jag att de bemödar sig att köra ut sakerna lång väg. Vad jag inte kan begripa är hur någon skulle kunna tro att vi hade en butik, vi ser väl ändå inte ut som butiksbiträden (hur nu de ser ut...)?
 
Igår var det så fuktig luft att mitt hår blev helt lockigt, mycket festlig syn som jag tror roade folk måttligt. Personligen tyckte jag att det var lite besvärande, inte för att det är fel på personer med lockigt hår men jag vill ju inte se ut som ett butiksbiträde...
 
Hela förra veckan var vi utan kök och fortfarande har vi inte ett fungerande sådant. Under förra veckan var det ingen som bjöd över oss på middag, eller jo, för några dagar sedan fick vi en så vacker förfrågan. Det finns många saker som är vackra tex dagg på en grönt blad en tidig vårmorgon, djur som njuter i solskenet, Rolex Submariner LV och när vänner undrar om de kan komma över med en lax- och spenatpaj mitt under en våldsam köksrenovering. När pajförfrågan kom levde vi i ett byggkaos och kunde dessvärre inte ta emot besök, men idag, idag på kvällen, åh salig lycka, ska vi på middag hos dessa pajerbjudande vänner.

Kommentarer
Postat av: Matetra

Ujujuj... Nu fick vi dåliga samveten... Och inte nog med att vi är sjuka och har ringt återbud på spenaten och laxen... Nu får vi inte se dina fina lockar heller!! Gaaaaah! Om någon smyger i buskarna och låter Atschoooo i morgon när du går till jobbet, så kan du väl vifta lite med dem, så vi får se dem. Kram från oss.

2009-11-17 @ 21:50:48
Postat av: Samuel

Inte ska ni ha dåligt samvete! Det är ju faktiskt tanken som räknas och det var ju en så snäll och fin tanke! Krya på er!!!



Haha lockarna är nog borta imorgon...hoppas jag.

2009-11-17 @ 23:24:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback