Med tungt sinne och lite om Blocket

Det är med bedrövat sinne jag tyvärr måste meddela att middagen blev inställd pga sjukdom vilket var übersynd eftersom det aldrig är roligt när folk man känner (och gillar) är sjuka! Hoppas innerligt att de kryar på sig snabbt så vi kan ses snart! Jag håller tummarna för ett snabbt tillfrisknande!

På hemmafronten har köksfixandet fortskridit, imorgon blir vi förhoppningsvis färdiga! Underbara svindlande tanke!

Eftersom vi köpt ny ugn och ny spishäll hade vi just liknande (men sämre naturligtvis) saker att göra oss av med. Jag har aldrig köpt något via Blocket, ej har jag heller sålt något via tidigare nämnda ställe...men ikväll var det så tid för sådant. Spännande värre. Lade ut en annons och inom knappt två timmar hade en spekulat ringt och efter ytterligare en timme hade personen som ringt kommit hit hämtat ugn och häll, betalat för sig och åkt. Han berättade över telefon att hans häll hade gått sönder och att hans kärring (köparens ordval) höll på att bli galen. När vi träffade köpare med medhavd kärring insåg jag att orsaken till att hon blev galen utan möjlighet att laga mat måste varit för att köparpersonen såg ut att vara en tämligen matglad herre med en betydande rondör (gigantisk mage med andra ord). Jag antar att han (liksom jag) kanske blev aningens stingslig om han blev utan mat för länge, och han var nog en person som sällan var utan mat, nästan aldrig skulle jag gissa.

Men vad spännande, intressant och enkelt det var att sälja något via Blocket. Undrar om jag har något mer att sälja...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback