Söndag

Jaha, så var snart söndagen slut. Detta har varit en söndag fylld av allt möjligt. Om jag skriver väldigt mycket knasigt just nu beror det på att mina händer (de som styr det hela, jag tänker och så skriver jag, det är en mycket kort väg mellan tanke och ord, ofta går det så snabbt att tanken liksom inte riktigt hinner med och händerna bara kör på) är mycket trötta.

Dagen började med DN i sängen och en liten kakbit. Sedan for vi iväg till ett stort varuhus som säljer möbler och andra saker i platta paket som man får montera själv hemma. Vi köpte en ugn, en spishäll, en diskho (i porslin), en blandare (som det tydligen heter - en vattenkran skulle jag kalla det) och en lampa. Nu ska vi göra om köket! De större varorna skulle vi få i den sk varuutlämningen. Efter att ha anmält oss där fick vi besked om att de varorna inte var plockade ännu. Jag antar att det betyder att någon lagerperson inte lagt våra produkter på en vagn ännu. Vi blev tillsagda att sitta ner och vänta. Som puckade svenskar satte vi oss och väntade. Efter nästan en timme av frustration och irriterande väntan gick jag och efterfrågade våra varor (som vi hade betalat flera tusen kronor för). Tydligen hade dessa mycket inkompetenta individer helt missat oss. Varorna stod där bakom och bara väntade. Varuutlämningspersonen bad så mycket om ursäkt tre gånger. Eftersom jag faktiskt var riktigt irriterad sade jag inget alls när han ursäktade sig. I vanliga fall hade jag nog sagt "det är ingen fara" eftersom jag är en sådan mes och inte vill stöta mig med folk. Denna gång sket jag fulltändigt i detta och tyckte att de borde bjudit på en ugn eller något som kompensation för vår väntan. Denna varuutlämningsperson hade uppenbarligen ingen aning om vad jag i normala fall debiterar per timme. Hade jag haft möjlighet att debitera detta varuhus enligt gällande taxa (som jag brukar göra i mitt arbete) hade de nog skyndat sig en aning. Efter vi fått våra saker passade jag på att fylla i ett kundfrågeformulär på ett syrligt och svidande manér! Där fick de så de teg tänkte jag.

Efter att ha burit upp allt (rörde sig nog om drygt 150 kilo efter som vi skaffat en 40 mm tjock skiva i massiv ek att ha som köksbänk) skyndande vi vidare till en konserttillställning. Kören sjöng som vanligt underbart vackert. Mest fantasktiskt sjöng min syster självklart (ja, jag är otroligt partisk i frågan!). Dock var deras val av låtar under all kritik. Under en låt somnade jag nästan och så slutade de med ett extranummer som var så dystert att man lämnade konserten med ett visst vemod i sinnet.

Kvällen fortsatte med en fenomenal middag hos mina svärföräldrar (där även mina egna föräldrar närvarade). Maten var helt galet god!!! Kära värld vad underbart gott det var! Tyvärr kunde jag nog inte trycka i mig så mycket mat som jag hade önskat. Eftersom jag bara ätit en liten kakbit på hela dagen hade min magsäck antagit en något mindre storlek än vad som kanske kan vara önskvärt när man blir bjuden på god middag.

När vi kom hem efter middagen började vi med demolering av köket. Just nu ser det helt bedrövligt ut och dessutom kan vi inte laga någon mat och inte diska. Jag hoppas innerligt att någon kanske bjuder hem oss på middag denna vecka annars kommer vi bli mycket magra.

Nu ska jag vila mina trötta händer. Sov sött!

Kommentarer
Postat av: Lillasyster

Tack för de fina orden om musiken. Jag har inte valt låtarna så jag tar inte åt mig utav kritiken. Förhoppningsvis var det under stycket vid namn "Sleep" som du höll på att somna, i så fall så lyckades vi ju på den punkten...



Kul med nytt kök! Hade gärna bjudit hem er på middag i veckan men alla kvällar är redan uppbokade. Kanske nästa vecka? Kram!

2009-11-10 @ 11:47:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback