I believe in Karma, what you give is what you get returned

Livet är spännande. Det finns många saker som både kan göra en glad och som kan göra en mindre glad, vissa saker gör en helt snurrig av spänning. En sak som är av den senaste kategorin är att vi var och tittade på en lägenhet för några dagar sedan, det var en lägenhet i mångmiljonklassen, en riktig skönhet! Är bra sugen på att köpa den. Att köpa en lägenhet av en sådan kaliber (ok, jag menar till ett sådant pris) skulle verkligen kännas. Som det är nu så tänker man (ok, jag menar vi) inte riktigt på pengar. Eller det är klart vi gör, men jag menar att vi kan köpa den mat vi vill, vi kan åka på semester om vi känner för det (och får semester) samt shoppa om vi har lust med det. En lägenhet som den som vi var och tittade på skulle fungera rent ekonomiskt men samtidigt skulle man ju då behöva tänka efter vad man gjorde av de få kronorna som blev kvar efter att vi betalat lån och räkningar. Man skulle behöva vara vuxen och ta ansvar, hemska tanke...typ.
 
En sak som gjorde mig riktigt äkta, in i märgen verkligen, glad var när vi i afton kom hem från vår matshopping med en ben till hunden. Hon hade väldigt roligt med det en liten stund och såg så lycklig ut. Det gjorde mig verkligen glad. En glad hund = en glad Samuel.
 
En sak som gjorde mig förvirrad och aningens ledsen var att jag idag undergick en tio minuter lång utskällning. Att bli skälld på är inte kul men själva utskällningen gjorde mig inte det minsta ledsen eftersom jag vet att jag hade rätt i frågan. Vad som gjorde mig lite ledsen var att människan som skällde på mig inte kan må vidare bra. Inte för att jag bryr mig om denna typ egentligen men på något litet vis så känner jag visst medlidande. Om man är så totalt förblindad för en situation som denna måste man ha något fel i huvudet. Man kan inte gå genom livet och tänka att man är mycket bättre än alla andra om man inte är det. Jag skriver ju ganska mycket om min hybris men om man tänker efter är jag ju faktiskt ganska bra. Personen som skällde på mig är det inte! Jag väljer idag att tro på karma. Som Savage Garden sjunger "I believe in Karma what you give is what you get returned".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback