Ny lägenhet

Vi håller på att ladda för nytt boende. Att hitta något man tycker är bra är inte lätt, att hitta något man tycker är fantastiskt underbart är riktigt svårt!

Jag har hittat en lägenhet som jag tycker verkar bra. Maken tycker kanske inte att den är fullt lika bra eftersom den ligger på första våningen (vilket i detta fall nästan är markplan). Mina argument för att det faktiskt är ok att ha det läget är som följer:

1) Någon måste ju bo längst ner i hus!

2) Eftersom det ändå inte är någon vidare utsikt alls från det huset (även om man skulle bo högst upp) kan man väl lika väl ha insikt! (Märk det finurliga ordvalet insikt (jmf utsikt), oj vad nöjd jag var med det ordvalet.)

Tyvärr tror jag inte maken imponerades varken av finurliga ordval eller vacker logik. Får se hur det blir...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback