De onda bankerna, del 1

Innan vi lämnade London gjorde vi en överföring av pengar från våra konton där till vårt svenska konto. Det gjorde vi under vår sista fredag där. Överföringen skulle dock börja behandlas på måndagen efter helgen. Det var ungefär fyra dagar sedan. Pengarna har lämnat banken i London, det skedde i måndags, men pengarna är inte inne på det svenska kontot. Var är våra pengar?! Om de inte är framme på måndag börjar jag bli orolig, riktigt orolig!

 

Jag kan inte förstå hur det kan ta sådan tid! Det är inte som om någon ska resa från London till Sverige med en liten (eller i detta fallet mellanstor) väska fylld med pengar och lämna över den till vår svenska bank. Jag tar förgivet att det handlar om en (eller på sin höjd flera) knapptryckningar för att få det klart. Jag är övertygad om att detta är ännu ett sätt bankerna lurar oss på pengar. Om pengarna inte är på mitt konto i London och inte på mitt svenska konto så får jag ingen ränta alls utan istället kan banken förlusta sig med mina pengar och leka runt med dessa ett par dagar innan de lämnar tillbaka pengarna. Skitdåligt om ni frågar mig!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback