De onda bankerna, del 3

Gårdagen ägnades alltså åt att försöka få tag på någon på Lloyds samt samal med Skandiabanken. Strax innan klockan sex på kvällen, då klockan är en timme mindre i London – dvs snart fem = tid för banken att snart stänga, lyckades jag få tag på bankpersonen. Han hade då inte ringt tillbaka utan jag ringde upp honom vilket inte var det enklaste man kan göra. För att komma fram måste man ringa massor med gånger och lägga på innan 17 signaler gått fram. Väntar man längre så finns risken att man kommer till en telefonsvarare som ber en ringa tillbaka senare. Min envishet lönade sig så efter massor av försök kom jag fram till banken och fick prata med rätt person. Tyvärr visade det sig att de redan stängt ner sina system så han kunde inte kolla vart våra pengar tagit vägen men han lovade att han skulle återkomma idag på morgonen.

 

Imorse gick vi upp tidigt för att ringa Skandiabanken när deras utlandsavdelning hade öppnat. Vi hade blivit uppmanade att göra så för att kolla så inte våra pengar kommit dit men hamnat fel. De hade inte sett till våra pengar.

 

Efter att ha befunnit mig i husarrest i flera timmar för att vänta på att bankpersonen från Lloyds skulle ringa fick jag nog och ringde till banken. Efter bara fyra försök kom jag fram. Jag presenterade mig inte med namn utan bad bara att få prata med personen som slarvat bort en stor summa pengar från oss. Tydligen är jag lite av en kändis på banken, för han sade ”Samuel, han sitter med en kund just nu men han ringer tillbaka om två minuter”. Hur han visste vem det var som ringde? Intressant.

 

Två minuter var inte alls två minuter utan närmare 40 minuter. Han hade då noterat att pengarna fanns hos dem och undrade om han skulle skicka dessa igen. Han bad så mycket om ursäkt och sa att han hade lärt sig en läxa. Jag sade att det var bra att han lärt sig en läxa. Pengarna kommer finnas på svenskt konto om tre dagar. Underbart! Att inse att ganska många pengar är borta är stressande. Jag är mycket glad åt att de är tillbaka.

 

Eftermiddagen spenderades på stranden. Jag råkade kanske somna lite i solen, nu har jag lite ont i huvudet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback