Fin middag bokad och en mixer köpt

Eftersom jag snart fyller år (hurra för mig!) tänkte vi boka bord på den tvåstjärniga restaurangen Louis XV i Monaco för att liksom fira lite. Tyvärr insåg vi att de hade sjuka klädkrav. Jag sätter inte på mig kavaj och slips för att gå ut och äta om det är över 30 grader varmt ute. Dessutom har maken ingen kavaj här nere just nu.

 

Istället bokade vi bord på det något mindre ”fina” matstället på Negresco som tydligen bara har en stjärna. Jag upplevde mig dock tvungen att gå hem innan och byta om till ett par något mer välartade shorts innan vi gick och bokade, de jag hade innan var lite väl mycket beach. Jag ansåg att jag antagligen skulle skämmas väldigt mycket om jag traskade in där i mina badkläder så jag bytte alltså innan. (Värt att nämna är att jag inte haft ett par långbyxor på mig på drygt två veckor!) Så för att förtydliga, nej, jag gick inte in där i mina strandshorts, jag bytte om innan. Innan bytte jag om alltså. Ni fattade att jag bytte om innan väl?

 

Idag har vi köpt en mixer, här ska det blandas drinkar. Håll i hatten!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback