Fyra saker som irriterar mig just nu

1. Folk som kallar sig vänner och tydligen beslutat sig för att flytta till utlandet och inte ens har artigheten att skicka ett litet sms och informera om sin stundande flytt, känns kränkande. Inte för att jag tycker att allt som sker i andras liv måste rapporteras till mig men saker av denna dimension tycker jag förtjänar en rapport. I varje fall om man tänker att man är vänner. Friends do tell other friends stuff. Där rök utlovade grytor och bruncher. Adjö till dessa då... Vidare kanske ett litet svar på ett vänligt och omtänksamt sms inte skulle skada... Bättring!!!

 

2. Att Nespressopåsarna och Louis Vuittonpåsarna har nästan samma färg finner jag irriterande. Jag vet inte varför det stör mig, jag handlar inte i någon av dessa butiker. Men om man är ytlig och fördomsfull, just som jag är, bildar man sig alltid en uppfattning av alla människor man ser och den uppfattningen baseras till liten del självklart vad de bär för påse. Att Nespresso- och LV-påsarna är så lika i färgen gör det svårt att göra detta ytliga och förutfattade antagandet kring en person.

 

3. Det är riktigt snuskigt när man njuter av ett trevligt bad och plötsligt befinner sig bara några decimeter från någons plåster. Blä! Om man tänker bada med sitt plåster (för jag är ok med att folk faktiskt har plåster på sig) bör man se till att man får det med sig upp ur havet. Plåster bör inte flyta runt på egen hand.

 

4. Myggbettet som kliar på min fotled är mycket störande!


Kommentarer
Postat av: J

Oh det här måste jag kommentera;

1) bort med sånna människor, dålig stil att bara fly utan att tala om det (om man nu inte har en jättebra anledning till att göra det), och sms svarar man på. Så är det bara.

2) Jag som då gillar LV och gärna skulle handla där betydligt oftar än vad jag gör nu (sorg!!!) så tycker jag också det där är irriterande... där kan man gå på stan o så ser man nån med en påse som man tror kommer från LV och så känner man en viss samhörighet med den här personen för vi har samma underbara smak, och så ser man att dom bara köpt kaffe! nu är ju iof nespressokaffet väldigt gott o en riktigt smidig uppfinning för sånna som inte vill hålla på o pilla med espressopulver o sånt... men ändå!

3)folks plåster hör hemma på kroppen, inte i badet...

4)du får smörja med lite aloe vera ^^

Postat av: J

Oh just det, jag glömde, jag är förresten överlycklig över att ni är hemma igen ^_^ känns bättre att ha er i uppsala o inte i London ^^

nu borde vi dock snart se till att träffas igen, för nu är det snart ett år igen... :P fan va vi är dåliga..! ;)

2009-09-03 @ 17:43:58
URL: http://www.sashacorrigan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback