Hur tänker friidrottare?

Jag tittade lite på friidrottstävling från Berlin på tv igår. Noterade en mycket förbryllande sak. När det gäller simmare så har det den senaste tiden var lite debatt kring deras dräkter. Tydligen gör dessa dräkter att de simmar snabbare och snabbare och nya världsrekord sätts. Trevligt antar jag, jag bryr mig inte egentligen. När de gäller de som ska springa snabbt verkar det som de inte tänkt alls. Hur kan det när det gäller simmare uppfinnas nya och snabbare dräkter samtidigt friidrottare (ffa de som springer) på absolut världsnivå fortfarande sätter fast sina nummerlappar med säkerhetsnålar så de hänger och slänger och måste bromsa dessa snabba typer. Vidare så ser man diverse halskedjor och långa hår etc. Tänker inte dessa människor på att fladdrande lappar, irriterande kedjor och onödigt långa hår faktiskt bromsar deras framfart? Visst så är motståndet större i vatten än i luft men luften spelar ju faktiskt roll. Skulle luften vara obetydlig skulle man ju inte räkna bort världsrekord som sätts i stark medvind.

 

Så en liten uppmaning till de som har som jobb att springa snabbt: skala bort allt onödigt samt sätt fast saker som hänger och slänger så ska ni se att det kommer gå undan. Lycka till! Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback