Vågmästare – not moi

Förra sommaren var det riktigt roliga vågor här nere en dag, dessa har lyst med sin frånvaro denna sommaren. Jag gillar när det är stora vågor. Vågor som kan vända en uppochner. I Karibien har jag vid några tillfällen träffat på vågor av den karaktären, det är skoj! Dock är det ju trevligt om det är sandbotten om man ska tumlas runt av vågorna. Här är det inte sandbotten så egentligen kanske jag ska vara glad för att vågorna är snällare här.

 

Igår köpte vi en våg. Det var väl egentligen inte så att vi absolut upplevde att vi behövde väga oss just igår. Vi tänkte att det kunde vara bra med en våg att väga sitt bagage på så man har koll på hur många kilo väskorna faktiskt väger. Jobbigt att komma till flygplatsen och inse att väskorna väger mer än vad de får. Jag vet inte alls vad det kostar här att flyga med övervikt. En gång för länge sedan hände just detta oss i Tunisien. Vi kom till flygplatsen och hade tydligen shoppat lite väl mycket. Det hela slutade med att vi klädde på oss alla kläder och på så vis slapp betala en hutlös summa pengar för övervikten. Att checka in med två par jeans, ett antal tröjor och två kepsar på sig när det är 40 grader varmt ute är inte så trevligt kan jag nu i efterhand vittna om.

 

När vi kom hem med vår nya våg tog det en bra stund innan vi faktiskt fick den att fungera. Att två akademiker inte lyckas få en simpel våg att fungera är kanske lite oroväckande... När vi slutligen lyckades få den att fungera så kunde jag inte låta bli att ställa mig på den. Ve och fasa, jag hade inte gått ner i vikt alls! Hallå?! Vi som varit ute och sprungit säkert fem gånger sedan vi kom hit och allt. Jag vägde ungefär som när jag lämnade Sverige i slutet av februari. Fylld av vemod satte vi oss vid vårt lilla bord och bantade i säkert tio minuter. Sedan insåg vi hur sjukt trist det var och plockade fram ost och kex som vi gladeligen sköljde ner med sangria. Detta ska ju vara The Good Life, fungerar inte att banta just när man befinner sig i det goda livet. Bantningen får vänta tills vi är tillbaka i vardagen igen. Jag ska inte väga mig mer, inte idag iaf.


Kommentarer
Postat av: J

hahahaha! på något sätt så är det nog bara du som jag känner som skulle komma på en sån sak. Vi har övervikt på bagaget, jag vet! vi klär på oss allt o går genom säkerhetskontrollen! lol Det är så underbart så jag bara ligger här o skrattar ^^

2009-09-09 @ 21:46:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback