”When you reached the good life – Rivera Radio 106,5”

Så lyder mitt nuvarande soundtrack.

 

Efter att ha ägnat två trista dagar åt att städa och packa i London har vi nu kommit hem till Nice. Att lämna London var med blandade känslor. Ur den ena aspekten, den ekonomiska, var det på slutet kanske lite lite trist att faktiskt inte vara kvar. Ur ungefär alla andra aspekter är det underart att vara hemma (även om vi inte är helt hemma, det är en liten sak som saknas mycket, hunden). Vi har dock lite kvar att fixa i London innan vi helt kan kapa banden med den staden.


Här är klimatet fantastiskt varmt och soligt. Jag tror vi har runt 30 grader vilket är perfekt. Dagen började med en shoppingtur och en tur till elbolaget. Efter att ha kommit hem med tre par flip-flops och information från elbolaget att vi kunde läsa av vår elmätare själva och bara ge dem mätarställningen lade vi oss på stranden. Jag badade en snabb sväng i havet vilket var uppfriskande. Låg och läste någon bok som inte var vidare intressant, fick ett parasoll över mig (IGEN!!!) och sedan fick jag en boll i huvudet.

 

Varför säger man alltid att ”det är ingen fara” och ”det gör inget” när saker av denna förödmjukande karaktär drabbar ens person? Det är synnerligen otrevligt och egentligen borde man brusa upp och skrika åt folk som utsätter oss andra för dessa otrevligheter. Människor borde lära sig att veta hut! Om man bara säger att det inte gjorde något och att det är ok tror ju dessa idioter, som uppenbarligen inte förtjänar sin plats i samhället, att det är ok att uppföra sig som puckon! Jag ska fundera på att kanske anta en mer aggressiv karaktär, jag börjar få nog av all denna skit! Att få parasoll över sig två gånger är minst en gång för mycket! Nu får det vara nog!

 

Dock, en trevlig sak som innefattar ett parasoll var synen som mötte oss när vi kom hem. Några av våra allra finaste vänner (alla våra vänner är fina, absolut!) hade varit här och semestrat. Efter sig hade de lämnat ett limegrönt parasoll med fransar som de satt genom bordet (det går att göra så) och så hade de ställt dit en flaska vin, två glas, en vinöppnare och några fina stenar. Vilken underbar syn det var att komma hem till. Semestern kunde inte börjat på ett bättre sätt! Tusen tack!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback