Delar av veckans mat

Vi är ute och äter ganska ofta just nu eftersom vi inte har något kök. I onsdag blev det fläskkött med pomme du chess (tror jag de kallade det för - det var potatismos som fått lite färg), torsdagens mat tror jag var pizza, i fredags blev det indiskt och igår blev det någon sorts dyr restaurantburgare.
 
Gårdagens restaurantbesök kom med en besk eftersmak av dålig service. 1) Belysningen var bristfällig. 2) Vi fick bordet närmast toaletten. 3) Vinet jag ville ha var slut. 4) Valde ett annat vin, sedan kom tillbaka och meddelade att de inte sålde det per glas utan bara på flaska. Jag ville inte ha en hel flaska vin! 5) Serveringspersonalpersonen föreslog ett annat vin, som självklart var det dyraste de hade på glas och inte ens var vidare bra! 6) De ställde fram bröd på bordet innan maten kom, det är ok att göra så. Det är inte ok att ta bort brödet innan jag ätit klart! Hallå?! Jag kanske ville ha mer bröd! Ok, jag ville inte ha mer bröd men ändå sjukt störande. 7) Man tar absolut INTE bort salt och peppar från bordet innan folk ätit klart! Vi kanske ville salta och peppra mer... 8) Maten var inte ens bra utan bara dyr.
 
Vi betalade laglydigt för oss, tog med oss pennan som vi skrev under betalningen med (aningens mindre laglydigt, men kändes just då som ett bra straff) och sen gick vi hem.

 

Copyright Samuel
Det var spännande med fläskkött för det äter jag inte så ofta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback