När min våning blev ett fängelse

Detta blev liksom helgen som försvann. Igår skulle maken komma hem strax efter två trodde jag. Satt och väntade hela dagen, trodde att vi skulle åka o köpa golv. Närmare åtta dök han upp, då var det försent för att åka och köpa golv och jag var mycket hungrig och ungefär lika uttråkad efter att ha suttit och väntat hela dagen. Idag spenderar jag på ungerfär samma sätt, fast nu väntar jag egentligen inte på något utan sitter mest av tiden i min ensamhet.

Jag har aldrig suttit i fängelse, men om man bortser från kakelugnen, den stora tvn + dvd-boxen med Kalla Fötter, datorn och vinglaset så kanske det just är som att sitta i detta lilla rum. Jag måste försöka komma ut lite, om än bara för att skaffa något att äta. Har bara ätit två kakor idag. Men jag tror jag blivit lite apatisk av denna trånga tillvaro i isolering.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback