Pantade människor

Men ursäkta, jag måste faktiskt fråga vilka dessa människor är? Var finns dessa människor som kommer till mataffären med säckvis med pantflaskor? Var bor de och hur lyckas de skaffa sig så väldigt många flaskor och burkar? Vi brukar ha med oss kanske fem eller sex tomflaskor och vi brukar vanligen få med oss lika många flaskor med innehåll från affären. Jag kan inte tänka mig att denna ekvation stämmer för dessa pantgalningar. De kan ju omöjligt få med sig 200 fulla flaskor och brukar hem, det måste bli väldigt tungt att bära på.

Det är otroligt frustrerande att stå och vänta bakom någon av dessa pantisar! Förslag: max 10 tomglas per person och dag! Jag varken orkar eller har tid att vänta på att någon av dessa galningar ska panta i flera minuter!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback