Thaistol, thaiinredning och thaimat

Jaha så vad gör man med en lördag? Vi låg kvar mycket länge i sängen. Kändes som om det var lika bra på något vis, tror vi känner oss aningens isolerade här i vårt lilla rum. När klockan börjat närma sig tre beslutade vi oss för att åka och äta. Hittade en öde thairestaurang. Den var ganska stor och vi var de enda gästerna. Jag noterade till min fasa att stolen jag satt på höll på att falla sönder. Jag kan väl ärligt säga att jag faktiskt inte väger väldigt väldigt mycket. Det finns många människor i samhället som väger avsevärt mycket mer än vad jag gör ändå är det självklart att jag drabbas av en stol som inte orkar hålla ihop under min kroppsvikt. Maten var mycket god och inredningen var mycket...ja, jag antar att den var mycket thairestaurangaktig.

Känner för att äta igen just nu, inte för att jag är hungrig utan mer för att jag har långtråkigt. Ingen tv, sovande make och ingen hund. Men vi har inget att äta här hemma vilket kanske är lika tur det, jag vill inte bli superfet och vara en person som måste beställa fram specialstolar som inte går sönder av min kroppsmassa (även om det tydligen redan händer).

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback