Varför ska det vara så svårt?

Varför ska allt alltid krångla? Alltid är det något... Vi har beställt ganska många saker (för ganska många pengar) från England till vårt kök och självklart har dessa inte kommit fram. De skulle blivit levererade förra veckan men inget har hänt, har ringt massor av gånger och mailat utan vidare framgång. Nu talade jag med företaget igen denna afton och fick besked om att varorna skall levereras på fredag. Jag fick ingen förklaring till varför de inte blivit levererade och ej heller erhöll jag någon ursäkt. Vi får se hur detta kommer sluta.

Vi brukar ju alltid ha lite otur när vi ska göra saker, det är sällan saker går lätt och enkelt. Visserligen brukar det mesta sluta på ett bra sätt men vägen dit är sällan vidare angenäm. Alla problem vi brukar stöta på (när vi ska köpa flygbiljetter, köpa våning, etc etc) beror nästan alltid på att andra människor inte kan göra sitt jobb! Jag förstår inte att det kan finnas så mycket inkompetes, slapphet och nonchalans i världen! Att folk inte ens bryr sig om att försöka göra ett så bra jobb som möjligt förvånar mig. Personligen anser jag att folk borde anstränga sig lite mer!

När det gäller saker som är trevliga var vi ute och åt indisk mat igår. Oj oj vad gott det var!


Kommentarer
Postat av: Samuel

Gott det ser ut! Gillar din blogg! du får järna titta in på min om du vill =D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback