Mestadels renoveringsuppdatering

 
Det har hänt så mycket den senaste tiden så jag har inte hunnit skriva. Eller egentligen har det kanske inte det och egentligen kanske jag har haft tid att skriva men bara inte orkat...jag låter det vara osagt.
 
Vi har skaffat oss en KitchenAid, en röd. Mycket fin, dock står den fortfarande i sin låda eftersom vårt kök fortfarande inte är användbart.
 
I fredags kopplades vår dusch in. Var en underbar tanke att slippa gå ner i källaren för att duscha. Den såg lite lyxig och trevlig ut. Tyvärr grusades (som vanligt) alla våra förhoppningar om att det skulle vara klart. Visst, det går att duscha men bara i varmvatten eftersom byggaren missat att slå på kallvattnet. Så under ett par dagar har vi nu varit nödgade att skålla oss varje morgon och vid andra tillfällen då en dusch varit behövlig.
 
När det gäller köket hade idiotfabriken skickat fel mått på lådbottnarna och dessutom luckor med skador. Så köksbygget står helt stilla. En farbror (som klev in utan varken strumpor eller skor - man börjar ju verkligen undra vad det är för folk som tillverkar kök...) var och tittade i förra veckan och trodde att allt skulle kunna bli levererat i måndags. Det blev det naturligtvis inte, nytt bud är att allt ska komma på fredag. Det tror jag inte alls på. Denna renovering har verkligen fått mig att misstro och tvivla på en stor bunt av mänskligheten.
 
Rörmokaren borde gjort klart sina saker för flera veckor sedan. Det har naturligtvis inte hänt. I måndags lovade han över telefon att han skulle komma under tisdagen och göra färdigt allt. Med allt antog vi att han menade allt, för oss innebar det att vi trodde att han skulle koppla in kranar, vatten, diskmaskin och avlopp i köket, koppla in toalett, handfat, vattenkran, tvättmaskin och torktumlare i badrummet, samt vår vattenburna golvvärme i köket. Han hade under gårdagen kopplat in kranarna i köket.
 
Jag är så trött på renoveringen just nu!
 
Ps. GRATTIS till Bettan på jobbet som förlovat sig under sin semester! 

Kommentarer
Postat av: Bettan

Vad gullig du e. Tusen tack!

2010-08-12 @ 08:07:33
Postat av: Samuel

Verkligen supergrattis, så väldigt roligt! Dessutom, vilken riktigt fin ring!

Postat av: Jay (aka Kimberly!)

du skulle anlitat mig, då hade det varit klart nu ^^

2010-08-12 @ 18:43:11
Postat av: Petra

En KitchenAid - mycket goda bullar kommer att bakas i ert finfina nya kök :-) Kom snart hit på middag!!!

2010-08-12 @ 19:32:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback