HBT

Rfsl erbjuder vårdrelaterade arbetsplatser en sk HBT-certifiering. I grunden tycker jag att det är fint, dock kan jag väl kanske tycka att vårdrelaterade arbetsplatser inte borde anställa människor som behöver en HBT-certifiering. Jag tycker i grunden att ingen människa som måste HBT-certifieras för att kunna bemöta ALLA människor lika och med ett sinne som inte svärtats av HBT-fördomar och trångsynthet borde få arbeta på någon arbetsplats. År 2010 borde det vara självklart för varje liten människa att behandla alla lika och inte förutsätta att folk är på det ena eller andra sättet...men så är det antagligen inte och kanske behövs en HBT-certifiering, eller?
 
Personligen jobbar jag med mina fördomar kring osmarta människor. Jag har en tendens att förvånas över hur osmarta och puckade folk kan vara. Jag borde öppna mitt sinne och sluta tro att folk är smarta och begåvade när det finns så många puckon!
 
Ett företag som borde arbeta mer med sin HBT-profilering är IKEA där skylten för familjeparkeringen ser ut som följer. IKEA borde veta att en familj kan se ut på många olika sätt.

 
Jag tog mig friheten att göra en ny skylt åt IKEA. En familjeparkeringsskylt som gör att även min familj skulle känna sig välkommen. Om någon på IKEA skulle vilja använda skylten kan jag i just detta fall tänka mig att bortser från copyright-texten högst upp på denna sida.

En annan trevlig HBT-relaterad sak var detta som inte kan betraktas som annat än skadegörelse egentligen, men ack vad trevlig sådan! Gick förbi denna skylt för en tid sedan och kunde inte låta bli att le.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback