Kropp o knopp

Oj oj det har varit mycket med mina fysiska förehavanden den senaste tiden.
 
Ett. Förra veckan vaknade jag en morgon och såg dubbelt, maken noterade att jag hade ett streck på vänster ögas hornhinna. Att se dubbelt var inte alls vidare roligt. Jag har efter min ögonlaseroperation betraktat mig som lite av en falk, eller hög eller annan rovfågel med god syn, då jag sett bättre än vad som betraktas som normalsyn, denna plötsligt påkomna synrubbning gjorde mig aningens nedstämd. När klockan hade passerat tio på förmiddagen såg jag ganska normalt igen, dubbelseendet vad borta men en viss grumlighet kvarstod dock. Jag hade fått en tid hos ögonläkaren samma eftermiddag. Ögonläkaren konstaterade att jag hade några små prickar på hornhinnan och föreslog att jag skulle använda ögondroppar. Min syn var inte skadad, hon noterade att jag hade en synskärpa på 1,5 (normalvärdet är 1) med enstaka fel, riktigt bra med andra ord. Hm, jag som tyckte att jag såg dåligt...
 
Två. För några dagar sedan fick jag utslag på en axel som kliat ganska mycket. Har ingen aning om vad det kan vara. Jag var övertygad om att det var bältros men det var det tydligen inte. Antagligen någon form av allergisk reaktion, undrar bara vad det är jag ska undvika...hoppas att det är vinter och kyla. Kanske kunde få Försäkringskassan att bekosta flytt till något varmt land där jag kan sitta på en veranda i solen och dricka drinkar hela dagarna.
 
Tre. Jag är förkyld. Skit också!
 
Fyra. Marfans syndrom - kan det vara något jag har? Bäst att kolla upp det hela.
 
Fem. Under semestern på Guadeloupe noterade jag till min fasa att mitt hår antagit en tämligen lockig karaktär. Jag har absolut inget emot lockar, det är mycket fint. Jag har alltid haft lite sk självfall och aningens lockigt hår i nacken men nu hade huvudet liksom antagit en totalt krullig karaktär med riktiga korkskruvslockar. Inte alls den looken jag strävat efter, måste varit det tropiska vädret. Se bild nedan.

Copyright Samuel
Mitt huvud


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback