Utan handskar i kylan

När jag skulle till jobbet imorse och just kommit utanför porten noterade jag till min fasa att mina händer var nakna. När det är nästan tio grader kallt bör man inte gå bar om händerna men det var just vad jag gjorde. Illa! Efter att ha funderat en stund insåg jag att jag under mitt funderande traskat så pass långt att jag inte skulle hinna fram i tid om jag vände om för att hämta mina handskar. Höger hand stoppade jag i min mössa och sedan stoppade jag hela byltet i jackfickan. Vänster hand försökte jag linda in i min tröjärm innan den bäddades ner i andra jackfickan. Jag måste tillstå att det fungerade, inte optimalt men jag har kvar mina händer och fingrarna har inte trillat av, lycka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback