Dag 14, en ful stad full med fordon

Tänk att vi varit på semester i två veckor. Ibland känns det som om jag
alltid varit här, är så totalt avslappnad och vintern i Sverige är mycket
avlägsen. Jag kan faktiskt inte ens om jag verkligen anstränger mig tänka
att jag snart kommer vara tillbaka i kylan, i mörkret, till vardagen...usch!

Vi tänkte att vi nog borde göra ett litet stopp i den
största staden även om
suget efter storstad är ringa i jämförelse med suget efter strand, hav och
trevlig tropisk regnskog.

Staden var inte alls någon vidare trevlig upplevelse, det var fullt med
bilar och mycket svårt att hitta en parkeringsplats, eller parkeringsplats
ska man väl egentligen inte tala om, handlade mer om att finna en plats att
stå på där man inte obstruerade trafiken för mycket.

Staden var ganska nedgången, skräpig och ful. Vi köpte lite kryddor och
sedan åkte vi till havet.


Pointe-à-Pitre


Härlig kryddkvinna eller härligt kryddig kvinna


Havet


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag svarar: A. härlig kryddkvinna

2010-01-30 @ 22:38:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback