Dag fem, salut Sally

Imorse innan maken vaknat beslutade jag mig för att göra lite nytta. Klädde
på mig och traskade iväg, jag skulle köpa bröd och frimärken.

Mötte hunden Sally med tillhörande husse, de bor rätt nära oss. Hussen sade
"Sally" till hunden för att göra den uppmärksam på något, jag svarade
"salut!" var på hussen klämde fram ett "bonjour" till mig. Skamsen gick jag
vidare för att utföra mina ärenden. Tyvärr låter hundens namn på franska
mycket likt ordet hej på franska. Enligt min mening ett högst opassande namn
för en hund.

Åkte och bokade dykning till klockan två, åkte tillbaka, läste ut Moon Walk
(Michael Jacksons självbiografi från 1988).

Dyket var helt ok, inte det bästa men långt ifrån det sämsta jag gjort. Det
som satte guldkant på dyket var att vi såg en sköldpadda! Den såg så
fridfull ut när den seglade omkring på djupet. Det såg ut som den flög, som
en djupets bepansrade fågel gled den omkring. En mäktig syn.

Ikväll blir det svärdfisk till middag. Ska bara titta klart på solnedgången,
dricka en drink och sedan ska vi börja med maten.


Solnedgång


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback