Dag fyra, 683 sidor senare

Vi vaknade 02.56 imorse (om man ens kan kalla det för morgon...) och kände att vi antagligen sovit nog mycket. Låg och läste lite i min bok och väntade på att bli redo att somna om. Somnade och vaknade igen närmare halv nio. Jag undrar om vi gick och lade oss för tidigt igår eller om vi brukar sova lite för lite i vanliga fall och liksom vant oss att sova mellan fem och sex timmar.

Igår traskade vi i mörkret guidade av en liten lampa i min mobil till en närbelägen restaurant. 80 euro fattigare och med fulla magar gick vi hem och sov för att vara laddade för dagens aktiviteter.

Vi hade planerat att dyka idag.
Men då det var lite moln (en av fördelarna med vår spektakulära havsutsikt) över stället vi tänkt dyka vid beslutade vi oss för att ta bilen och åka till ett annat ställe och snorkla. Väl framme åt vi lunch och sedan lade vi oss på stranden.

Imorse avslutade jag boken En halv gul sol av Chimamanda Ngoz Adichie. Den var riktigt riktigt bra! Har nu börjat på Michael Jacksons självbiografi som han skrev när han var 29 år.

Snorklade lite och njöt av solen. Tyvärr var det några djur som passade på att njuta av mig samtidigt som jag njöt av solen. Det var inte myggor utan något litet och säkert oviktigt djur som liksom tog små små tuggor av min person. Upplevelsen var tämligen otrevlig och efter ett par timmar ansåg vi att de fått nog att mumsa på och vi förlorat nog med kroppsmassa så vi åkte hem.

Ikväll ska vi laga pilgrimsmusslor. Mums för en hungrig mage!


Två av våra grannar, Herr Ödla och Fru Groda.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback