Dag nio, reverserad karma?

Jag tycker inte om liftare, eller egentligen har jag inget otalt med dessa
men jag skulle nog aldrig plocka upp en sådan. Vem vet vem man släpper in i
sin bil, det kan ju vara en mördare, en rånare eller någon som luktar illa. På
denna ö finns det många, de står lite här och var och viftar med en tumme i
hopp om att man ska ge den skjuts. Vi plockar inte upp någon av dessa.

Imorse när jag skulle gå och köpa bröd stannade en bil bredvid mig och
frågade om jag ville åka med ner till stora vägen. Att gå och köpa bröd får
räknas till något av en fysisk prestation. Jag tackade givetvis nej till den
vänliga bilistens erbjudande, att åka bil skulle ju liksom ta bort stora
delar av den fysiska prestationen. Dessutom hade jag efter att ha lämnat
bostaden noterat en liten fläck på min tröja, är rätt säker på att det var
tandkräm och det är högst olämpligt att åka i någon annans bil med smutsiga
kläder. Givetvis är det minst lika olämpligt att gå och köpa bröd i kläder
med tandkräm på och jag ber givetvis om ursäkt för detta!

Undrar om världen försöker säga mig något, tänk om detta var en pik eller på
något vis omvänd karma.

Idag ägnade förmiddagen åt att vandra genom regnskogen upp på en vulkan.
Sikten där var värdelös,  dels för att vi vandrade i ett moln och dels för
att jag hade mina solglasögon på mig. Solglasögon när man vandrar i ett moln
är inte vidare praktiskt, men jag hade inte fodralet med mig och dessutom
såg jag mäkta cool ut!

Eftermiddagen spenderade vi på stranden, men först åt vi lunch. Vi åt så
mycket lunch att vi enades om att bara köpa en avokado till middag.


På vulkanen...


...i ett moln.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback