Dag sju och jag klappade en halv farbror på huvudet

Vissa tycker att andras drömmar är totalt ointressant att ta del av, tillhör
du en av dessa personer kan du med fördel hoppa över detta stycke för jag
kommer nu dela med mig av en dröm jag hade i natt. Jag och min bästa vän
satt på ett flyg till Guadeloupe, vi satt längst fram och planet var
utformat som en buss så vi satt bredvid de tre piloterna. Det var inte någon
annan ombord på planet. Vi började gå ned för landning och passerade en
staty, eller kanske var det mer som ett monument, som jag kände igen från
Martinique. Jag och min kompis tittade på varandra, "Detta är inte rätt!"
sade vi till varandra. Jag sade till piloterna att vi var på helt fel ö, de
skruvade på sig och fnittrade lite samtidigt som de sade "Vad tur att du
sade något, vi var lite osäkra på var vi var...". Just innan planet skulle
ta mark lyfte vi igen och flög till rätt ö. Väl hemma i Sverige igen hade
media fått nys om vad som nästan skulle kunna kallas för ett tillbud - vi
höll på att landa på en flygplats där vi inte hade landningstillstånd på en
landningsbana där det inte alls var säkert att den skulle vara tom och redo
för oss att landa på. Vi beslutade oss för att inte tala med media innan vi
talat med Air France, först skulle vi se vad vi skulle kunna få för
erbjudande från flygbolaget. Vi stängde av mobilerna för att tidningarna,
tv och radio inte skulle kunna nå oss. Jag beslutade mig för att om jag fick
ett Diamantkort (som skulle ge mig och maken resor i förstaklass) samt gratis
resor med Air France resten av livet skulle jag låta bli att tala med media
om tillbudet. När jag på kvällen sedan talade med min polare fick jag höra
att några små uppgifter hade kommit ut till media eftersom de ringt så många
gånger. Jag blev mycket upprörd...mitt Diamantkort och våra gratisresor
riskerade att gå förlorade! Sedan vaknade jag. Det är märkligt vilka saker
hjärnan kan hitta på när man sover.

Idag var vi och dök i Cousteaureservatet igen. Vi fick även denna gång se en
sköldpadda! Vi stack även händerna i varm sand på botten av havet, det var
som en het källa här, mycket häftigt! Sedan simmade vi till en staty
föreställande Cousteau från midjan och upp. Jag klappade honom på huvudet
innan vi simmade vidare. Ett mycket bra dyk var det, fullt med fiskar och
koraller. Efter det åt vi lunch och sedan låg vi på en strand, denna med
vulkanisk sand som var så varm att det nästan gjorde ont under fötterna. Jag
gissar att folk med mycket ovårdade fötter som gått barfota mycket säkert
inte alls hade samma besvär.

Nu ska vi spela Monopol och sen äta middag och dricka bubbel.

Jag hade egentligen inte tänkt skriva mer idag, men här kommer lite mer
text. Det finns oändligt många fördelar med att vi har köket utomhus,
exempelvis kan jag nämna att vi slipper matos inne och att äta med
spektakulär havsutsikt är underbart. Saker som är mindre trevliga är att
det satt en liten lite groda vid diskhon igår när jag skulle laga mat samt
det ibland går förbi folk och tittar på en när man äter. Igår gick det förbi
en fransk tant och sa att det luktade gott om min matlagning, det var iofs
trevligt. Visserligen hade jag bara hunnit steka lök och vitlök så det var
ju liksom inget mer avancerat jag gjort. Dessutom skulle jag tro att bara
man gjort något med vitlök så är fransoserna nöjda.


Dykställen



Kommentarer
Postat av: Anonym

Du, bästa vän, verkar inte så va, hon sabbade ju ditt diamankort!

2010-01-30 @ 22:41:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback